S začátkem listopadu se volejbalový klub Kladno volejbal cz ohlíží za významným milníkem – deseti lety účasti v celosvětové kampani Movember, která se věnuje osvětě v oblasti mužského zdraví, ale také podpoře duševního zdraví a prevence sebevražd u mužů. Nejikoničtější kladenský charitativní počin pomohl vybrat za poslední dekádu skoro 600 tisíc korun. Ani letos o očekávanou dražbu orlích dresů fanoušci nepřijdou, proběhne po derby s Benátkami v sobotu 22. listopadu.
Rok 2025 je pro klub symbolickým mezníkem. Deset let kontinuální podpory Movemberu dokazuje, že i sportovní organizace může dlouhodobě přispívat ke změně myšlení a k lepšímu zdraví celé společnosti. „ Za těch deset let jsme pochopili, že Movember není jen o knírech a vousech, ale hlavně o životních příbězích, které se mohou dotknout každého z nás. Jsme hrdí na to, že jsme mohli přispět k tomu, aby se o mužském zdraví více mluvilo a aby naši hráči byli vzorem i mimo hřiště,“ dodává generální manažerka klubu Anna Earl.

Dnes tedy již pojedenácté v řadě startuje celoměsíční akce, během které se vše bude točit kolem knírů. „ Tým Kladno volejbal cz je pro nás jedním z nejvěrnějších sportovních partnerů každoročního Movemberu. Již desátým rokem nám pomáhá šířit osvětu mužských nádorových onemocnění, jakými jsou rakovina prostaty a varlat, a to nejen mezi hráči a fanoušky. Moc si toho vážíme a opravdu se mi jen velmi těžko se hledají slova uznání a díků. Nicméně vím, že za zmiňovanou dekádu našeho partnerství v Movemberu se fanoušky kladenského volejbalu stali i kolegové, kteří do té doby možná ani netušili, že se volejbal nehraje na čas,“ směje se Jirka Hofreitr, koordinátor Movemberu a Nadačního fondu Muži proti rakovině.
První zapojení klubu do hnutí Movember proběhlo v roce 2015. Iniciativa tehdy vzešla přímo od hráčů A-týmu, kteří se rozhodli využít popularitu volejbalu k šíření osvěty v regionu. Symbolickým znakem se staly vousy a kníry, které si hráči nechávali růst po celý listopad. Postupně se připojili i mládežníci a fanoušci, čímž akce získala komunitní rozměr.

Od té doby se Movember stal pevnou součástí klubového kalendáře. Hráči A-týmu v každém ročníku nastupovali k utkáním s kníry, ať už pravými, nebo nalepenými, aby připomněli důležitost prevence. Kladenský klub rovněž pravidelně pořádal charitativní dražby unikátních dresů, jejichž výtěžek putoval na účet nadačního fondu Movember.
Byly to právě limitované edice dresů vyráběných ve spolupráci s dlouholetým a věrným partnerem firmou MERCH53, které tradici dodaly nádech výjimečnosti a postupně se všichni zainteresovaní začali těšit právně na to, co v listopadu zase přijde.
Hned ten první byl úspěšný a roztomile rozpačitý, protože nikdo nevěděl, co od toho čekat. Částky, které v dražbě padly, všechny překvapily. Za 12 dresů vybrali Orli skoro 75.000 Kč. V dalším ročníku věnovala do dražby Bára Špotáková své tretry, ve kterých vyhrála olympiádu v Londýně, a ty se vydražily za neuvěřitelných 12.000 Kč. „ Při prvním ročníku Movember game byl největší zájem o dres libera Vladimíra Sadílka, v dalším roce došlo k legendární bitvě o triko navrátilce Dana van Haarlema, v roce 2017 byl největší zájem o dres univerzála Marcela Gromadowskeho. Předloni byly zlatým hřebem dražby tretry oštěpařky a velké fanynky Kladna Báry Špotákové, v nichž vyhrála olympiádu v Londýně. Nový majitel za ně dal tehdy dvanáct tisícovek,“ popisuje nejvýraznější dražby generální manažerka klubu Anna Earl.

Dohromady za všechny ročníky bylo nadaci na podporu prevence rakoviny prostaty zasláno necelých 600 tisíc korun, což je pro klub i kladenskou volejbalovou veřejnost doteď neuvěřitelné pohlazení na duši a potvrzení, že charitu dělá správně a že solidarita a lidskost nezmizela. Nejvíce se vybralo za dres Daana van Haarlema (26.000), pak Niklase Seppänenen (20.000), Jiřího Kraffera (11.000), samozřejmě mezi špičkou je i dres kladeňáka Tomáše Hýského (10.000) a japonského smečaře Takahika Imamury (10.000).
V roce 2024 klub posunul limity originality – movemberové dresy navrhl v kreativní spolupráci s punkovou kapelou Tři sestry. „ Do úzké spolupráce se skupinou Tři sestry jsme se dostali díky Jiřímu Kamešovi, s jehož společností MERCH53 každoročně vytváříme pro tradiční akci MOVEMBER unikátní kolekci. Na základě toho se Tři sestry staly největší inspirací pro letošní design,“ vysvětlil vznik velmi punkového spojení Tři sestry- extraligový volejbal prezident klubu Milan Fortuník.

Speciální design obsahoval podpisy členů kapely, což vedlo podle šéfky marketingu Anny Earl k silným emocím: „Když přišel první náhled, tak jsme z toho byli upřímně nadšení i dojatí a jsme přesvědčení, že dresy okouzlí fanoušky tak jako nás,“ uvedla.Na dresech byly podpisy všech členů skupiny a jejich jedinečné logo a byly opravu třešničkou na desetiletém úsilí klubu Kladno volejbal cz na poli prevence a mužského zdraví.
Kladno volejbal cz se díky Movemberu stalo v regionu ambasadorem nejen sportu, ale i zdravého životního stylu a prevence. Akce přerostla hranice samotného volejbalu – v klubu se zapojili trenéři, realizační tým, partneři i sponzoři. Mnohé firmy působící na Kladensku podpořily Movember ve spolupráci s klubem, čímž se podařilo rozšířit povědomí ještě dál.
Edice Movember 2025 vyvrcholí v rámci 8. kola ČEZ extraligy, ve kterém se Orli v domácím prostředí utkají v rámci televizního zápasu s Benátkami. Středočeské derby tak bude skvělou kulisou pro pozápasovou dražbu, na kterou si mnozí již brousí zuby od loňské přetahované o třísestrové dresy. Letošní design je ale prozatím zahalen tajemstvím.
